יוסי הרשקוביץ לוואלה!: ״הנזקים של אלימות כלכלית אמיתיים״

יוסי הרשקוביץ לוואלה!: ״הנזקים של אלימות כלכלית אמיתיים״

אלימות כלכלית

הצעת חוק מהפכנית עברה השבוע בקריאה טרומית, אשר בכוחה להכיר ״באלימות כלכלית״ כעוולה נזיקית. ההצעה תובא היום לאישור בקריאה ראשונה בכנסת. למה הכוונה באלימות כלכלית? לפי ההצעה, מדובר בהתנהגות של איומים, כפיה או שליטה מסוג אחר כנגד בן הזוג, כך שנמנעת ממנו גישה לכספים השייכים לו, או מניעת יציאה לעבודה, או מימוש התנהלות כלכלית עצמאית בצורות נוספות. גם יצירת חובות תוך שליטה בלעדית בהכנסות של בן הזוג, עשויה להוות אלימות כלכלית. כלומר, למרות שפיזית אין פגיעה בבן הזוג, השליטה הכלכלית האבסולוטית כלפי בן הזוג השני תיחשב לאלימות אשר ניתן תהווה עוולה אזרחית.

עורך דין גירושין יוסי הרשקוביץ התראיין לכתבה בעניין באתר וואלה!:

פנו אלי לא מעט נשים בנסיבות כאלו, והבנו כי במקרה שלהן מוטב לשקול להתנות את המשך הקשר בהליכה של בן הזוג לטיפול זוגי מתאים. בחלק מהפעמים הטיפול סייע לו והוא 'התעורר'.

בכתבה צוינה עמדה אשר מתנגדת להצעת החוק, בטענה שהיא עשויה לשמש נשים כדי ״לנגח״ את בן הזוג שלהן, ולהוציא כספים בצורה מעוולת ובלתי שוויונית. על כך אמר עו״ד יוסי הרשקוביץ: 

"הסיכון בהחלט קיים, אולם בשביל זה יש את בית המשפט. בשונה מתלונה גנד אלימות פיזית, שעלולה להוביל מיידית למעצר, כאן, בשביל לנקוט בסנקציה, על הצד המתלונן להגיש תביעה, ולהציג לבית המשפט מסכת ראיות מגובשת שמרימה את נטל ההוכחה כי בן הזוג אלים כלכלית. אין כאן מנגנון אוטומטי".