עו"ד יוסי הרשקוביץ לגלובס: "יש להחיל את הלכת השוויון בנטל המזונות רטרואקטיבית"

עו"ד יוסי הרשקוביץ לגלובס: "יש להחיל את הלכת השוויון בנטל המזונות רטרואקטיבית"

קהילת המשפטנים העוסקים בדיני משפחה ומעמד אישי חלוקה לאחרונה, עקב עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט", לפיה ההלכה של בית המשפט העליון שקבעה השוויון בנטל המזונות, לא תחול רטרואקטיבית. המשמעות היא שפסקי דין למזונות שניתנו לפני ההלכה של בית המשפט העליון, אינם ניתנים לפתיחה מחדש, ואבות שנגזר עליהם לשלם מזונות בטרם ההלכה הקרדינלית בעליון, אינם רשאים לערער בעקבותיה.

יוסי הרשקוביץ

מנדלבליט בעצם מגן על סופיות הדיון של ההליך, וכן חושש מפני הצפת בתי המשפט בפניות לשינוי שיעור המזונות על ידי אבות. לפי עו"ד יוסי הרשקוביץ, אשר התראיין כמומחה לדיני משפחה לעיתון גלובס, מדובר בעמדה שגויה מצידו של מנדלבליט. במזונות, נקודת המוצא לדיון היא העובדה שפסיקת מזונות לעולם אינה סופית, ותמיד יכולה להשתנות לאור הנסיבות.

לפי עו"ד יוסי הרשקוביץ, "טענה הנטענת על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, לפיה פתיחת תיקי בתי משפט סגורים ודיון מחודש בהסכמי המזונות יעמיס על מערכת המשפט עומס דיונים, איננה מן העניין; בוודאי כאשר ברור וזועק לעין קיומו של שוויון ביכולות הכלכליות, ורק אותו פסק דין חלוט מונע את החלת השוויון בין שני ההורים הלכה למעשה. הדבר מהווה פגיעה קשה בערך השוויון".

כנסו לקרוא את הכתבה המלאה בגלובס.